Mistä on tämä mainostoimisto tehty?

Ideoista, luovasta ajattelusta, järjestelmällisyydestä, ammattitaidosta, hyvästä musiikista ja metsämaisemista ainakin.

Design Funnypurplen brändin takana hääräilen minä, Laura Jalonen. 36 ikävuoteen mahtuu Medianomi AMK –tutkinto, palvelualojen töitä, paljon oman alan itseopiskelua, myynnin ammattitutkinto, markkinointiviestinnän ammattitutkinto ja vielä lisää oman alan itseopiskelua. Ja olen siinä seassa ehtinyt saada kaksi lastakin, jotka ovat melko usein aika mahtavia.

Laura ja apinat
Ihan kiltisti ja rauhallisina julkisella paikalla.

Kuvaamataito, matematiikka ja äidinkieli olivat lempiaineitani koulussa, ehkä niistä pystyy näin jälkikäteen jo päättelemään tulevaa. Graafinen suunnittelu alkoi kiinnostaa lukioaikana, kun ymmärsin että sellaisellakin joku elättää itsensä.

Kotisivujen ihmeelliseen maailmaan taisin sukeltaa ensimmäisen kerran yläasteella ysärillä, kun atk-tunnilla piti tehdä sivut harjoitustyönä. Ei ehkä ihan samalla tyylillä kuin nykyään tosin. Ammattikorkeakoulussa se olikin menoa, kun opettaja ylipuhui minut ja ystäväni verkkomedian suuntautumisalalle. Kiitos Kimmo, hyvin ylipuhuttu!

Intohimo omaan työhön vie eteenpäin

Parhaimmillani olen kotisivujen suunnittelussa. Siinä yhdistyy graafinen suunnittelu, käytettävyys ja hiukan koodaamistakin. Hakukoneoptimointi ja käyttöliittymän kiemurat on aihe, johon en kyllästy ehkä koskaan. Ongelmanratkaisu on iso osa tätä työtä.

Mutta onnistuu minulta myös yritysilmeen luominen tyhjästä. Asiakkaan tarpeena on usein lähtötilanteessa saada koko paketti kuntoon logosta mainospohjiin ja kotisivuista somekanaviin. Tylsää ja kahta samanlaista päivää ei taatusti ole koskaan!

Laurasta paistaa ammattitaito ja halu palvella asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla!

Reetta Tähtinen / Kouvolan Formula-Center Oy

Asiakkaani kiittävät minua erityisesti kokonaisvaltaisesta rinnallakulkemisesta yrityksen markkinoinnissa, minulla kun on tapana ehdotella ideoita ja viedä ajatusta eteenpäin vähän yli toimeksiannon. Asiakaspalvelu asiakasta oikeasti hyödyttävillä tavoilla onkin yksi yritykseni perusarvoista.

Vähän vahingossa yrittäjäksi

Yrittäjää minusta ei pitänyt edes tulla. Kuitenkin harrastuksena alkanut homma alkoi pikku hiljaa kasvaa sen verran, että toiminimen perustaminen oli edessä vuonna 2011. Kun palettiin sitten lisättiin vielä kaksi pientä lasta, jätin palkkatyön ja keskityin yritykseni kehittämiseen. Päätös ei ole kaduttanut. Jos yrittäjyys käy liian yksinäiseksi, voi aina ottaa kontaktia kollegoihin tai irtautua asiakastapaamiseen.

Teen rakastamaani työtä pääasiassa kotitoimistosta käsin, tarkkaan ottaen Kouvolan Kimolasta ”mettän keskeltä”, jossa kuitenkin on kaikki tarvittava ja rauhaa keskittyä (muu perhe ei ole kotona työpäivän aikana). Ikkunassa peltoa ja metsää, taustalla rentoa musiikkia ja kuorsaava koira – niistä on minun työpäivät useimmiten tehty.

Tarve jakaa oppimiani asioita ja auttaa toisia yrittäjiä on johtanut siihen, että pidän myös koulutuksia kotisivuista ja markkinoinnista yleensä. Mieluiten koulutan livenä, jolloin koulutettavien kanssa saa vaihdettua ajatuksia sujuvammin eikä olla pelkän materiaalin varassa, mutta olen minä kouluttanut kotitoimistostakin käsin kymmentä henkilöä kerrallaan.

Laura on osaava kouluttaja, hyvällä käytännön kokemuksella. Luennot ovat mielenkiintoisia ja kysyttäessä Lauran antaa vastauksen tai mielipiteen kysymykseen.

Pekka Hokkanen / Aikuiskoulutus Taitaja Kouvola

Yksi parhaita oivalluksia on ollut tarjota asiakkaille mahdollisuus oppia itse kotisivujen rakennusta henkilökohtaisen koulutuksen kautta. Asiakkaasta riippuen voi olla kyse tunnista tai viikosta, mutta päämääränä on aina auttaa asiakasta hallitsemaan kotisivunsa jatkossa itsenäisesti.

Yrittäjyydessä parasta on se, että voin itse määrätä tahdin ja suunnan. Ja tarvittaessa vaikka vaihtaa suuntaa kokonaan!

Haluatko tietää lisää?

Kerro muillekin:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Laura Jalonen markkinoinnin vinkit

Vinkkipankissani käsittelen aiheita, joita käyn läpi lähes jokaisen uuden asiakkaan kanssa. Täältä löytää vinkkejä etenkin aloittavan pienyrityksen tai yhdistyksen markkinointiin, mutta monet seikat pätevät myös isompien ja kokeneempien yritysten kohdalla.

Laura Jalonen